Η θεραπεία ξεκινάει με ένα αρχικό αίτημα από την πλευρά των γονέων σχετικά με ένα θέμα που συχνά παρατηρούν ότι προβληματίζει είτε τους ίδιους σε σχέση με το παιδί τους, , αναφορικά δηλαδή με την διαχείριση του γονικού τους ρόλου, και άλλοτε σχετίζεται με δυσκολίες που εμφανίζονται στο ίδιο το παιδί που επηρεάζει και επηρεάζεται από το περιβάλλον στο οποίο οι στο οποίο ζει και με το οποίο αλληλοεπιδρά όπως η οικογένεια, το σχολείο, οι φίλοι.
Μετά την λήψη ιστορικού , ακολουθεί η αξιολόγηση του ιδίου του παιδιού και τέλος ακολουθεί η οργάνωση του θεραπευτικού πλάνου που θα ακολουθηθεί και η ενημέρωση των γονέων σχετικά με τους στόχους και την εξέλιξη της θεραπευτικής παρέμβασης.
Οι στόχοι της θεραπείας μπορεί να είναι συγκεκριμένοι όπως όταν για παράδειγμα εμφανίζεται εναντιωματική, επιθετική ή αντιδραστική συμπεριφορά, φοβίες, σχολική άρνηση, νυχτερινή ενούρηση, , ή πιο γενικευμένοι όπως για παράδειγμα η μείωση άγχους, βελτίωση αυτοεκτίμησης και ττης σχολικής επίδοσης του παιδιού. Οι Ψυχοθεραπευτικές τεχνικές με παιδιά διαφέρουν από αυτές των ενηλίκων καθώς τα παιδιά δεν συνηθίζουν να εκφράζονται εύκολα μέσα από την συζήτηση. Έτσι μέσα από την χρήση θεραπευτικών εργαλείων όπως το παιχνίδι, το παραμύθι , η αφήγηση, η εναλλαγή ρολων (role playing) και μέσα σε ένα πλαίσιο ασφάλειας, ηρεμίας. κατανόησης και αποδοχής το παιδί νιώθει άνετα να εκφράσει τον εαυτό του, να αντιμετωπίσει και με την βοήθεια του θεραπευτή να διαχειριστεί τις ανησυχίες του.
Οι συνεδρίες μπορούν να πραγματοποιηθούν online (Στην περίπτωση της Συμβουλευτικής Γονέων)
Είτε δια ζώσης στο γραφείο μας στα Χανιά
Πολύ συχνά οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με
συμπεριφορές των παιδιών που τους ανησυχούν και τους
προβληματίζουν.
Ήδη από την νηπιακή και πρώτη
παιδική ηλικία εμφανίζονται συμπεριφορές που
σχετίζονται με αντιδραστική και επιθετική συμπεριφορά,
σχολική άρνηση, νυχτερινή ενούρηση, δυσκολίες στον
ύπνο και την διατροφή, φοβίες, δυσκολίες στις κοινωνικες
επαφές με συνομιλήκους και συναισθηματική απόσυρση.
Πολύ συχνά οι γονείς έρχονται αντιμέτωποι με
συμπεριφορές των παιδιών που τους ανησυχούν και τους
προβληματίζουν.
Ήδη από την νηπιακή και πρώτη
παιδική ηλικία εμφανίζονται συμπεριφορές που
σχετίζονται με αντιδραστική και επιθετική συμπεριφορά,
σχολική άρνηση, νυχτερινή ενούρηση, δυσκολίες στον
ύπνο και την διατροφή, φοβίες, δυσκολίες στις κοινωνικες
επαφές με συνομιλήκους και συναισθηματική απόσυρση.
Καθώς κάθε οικογένεια αποτελεί ένα σύστημα, μια αλυσίδα όπου το ένα μέλος ανατροφοδοτεί και ανατροφοδοτείται από τα υπόλοιπα, ξεκινάμε κάνοντας μια συνέδρια λήψης ιστορικού με τους γονείς, όπου μας αναφέρουν αναλυτικά το αίτημα, τις δυσκολίες που παρουσιάζονται στο παιδί αλλά και στην οικογένεια.
Εν συνεχεία, κάνουμε μια συνέδρια αξιολόγησης όπου βλέπουμε το ίδιο το παιδί , και προχωράμε στην εκπόνηση του θεραπευτικού πλάνου.
Μέσα από το παιχνίδι, την αφήγηση, την ζωγραφική το παιχνίδι ρόλων (role playing) , βοηθάμε το παιδί να χαλαρώσει να νοιώσει άνετα μέσα στην θεραπευτική συνθήκη με τον θεραπευτή προκειμένου να βοηθηθεί να διαχειριστεί τα θέματα που το απασχολούν και το δυσκολεύουν.
Καθώς κάθε οικογένεια αποτελεί ένα σύστημα, μια αλυσίδα όπου το ένα μέλος ανατροφοδοτεί και ανατροφοδοτείται από τα υπόλοιπα, ξεκινάμε κάνοντας μια συνέδρια λήψης ιστορικού με τους γονείς, όπου μας αναφέρουν αναλυτικά το αίτημα, τις δυσκολίες που παρουσιάζονται στο παιδί αλλά και στην οικογένεια.
Εν συνεχεία, κάνουμε μια συνέδρια αξιολόγησης όπου βλέπουμε το ίδιο το παιδί , και προχωράμε στην εκπόνηση του θεραπευτικού πλάνου.
Μέσα από το παιχνίδι, την αφήγηση, την ζωγραφική το παιχνίδι ρόλων (role playing) , βοηθάμε το παιδί να χαλαρώσει να νοιώσει άνετα μέσα στην θεραπευτική συνθήκη με τον θεραπευτή προκειμένου να βοηθηθεί να διαχειριστεί τα θέματα που το απασχολούν και το δυσκολεύουν.
© Ιωάννα Φαντζίκη 2025